Dirk De Keuster adviseert de Publieke Partner in het project, zijnde de Gemeente Edegem.
De Gemeente Edegem besliste in 2008 om de bestaande administratieve gebouwen van de gemeente en de politie aan de Kontichstraat te renoveren. Deze renovatie werd opgenomen in een globaal PPS-project “Masterplan Edegem” waarbij de ganse huisvesting van de gemeentelijke diensten werd herbekeken. Tegelijkertijd werd het centrale plein geherwaardeerd en heraangelegd met in begrip van de omliggende straten. Deze opdracht werd toegewezen aan een consortium rond de firma Vanhout.
Het nieuwe administratieve centrum met in begrip van het heraangelegd gemeenteplein werd feestelijk geopend in mei 2012.
De Gemeente Edegem heeft met het oog op een BTW-recuperatie eveneens een autonoom gemeentebedrijf opgericht. Mr. Dirk De Keuster adviseerde de Gemeente Edegem bij de oprichting van het AGB. Deze laatste is sinds 2012 actief.
De rulingaanvraag om het nieuw administratief centrum eveneens te structureren als een dienstencentrum is nog niet ingediend. Deze wordt momenteel voorbereid.